דרמה: יו"ר מפלגת העבודה פורשת מהחיים הפוליטיים

חדשות קול חי No Comments on דרמה: יו"ר מפלגת העבודה פורשת מהחיים הפוליטיים
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע מצבה העגום של מפלגת העבודה בסקרים בחודשים האחרונים, ועל רקע ההבנה הברורה כי לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, דעת הקהל בישראל נוטה בבירור ימינה, יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, שרת התחבורה לשעבר – בממשלת בנט לפיד, מכנסת הבוקר מסיבת עיתונאים בהולה בהם היא מודעיה על קיום פריימריז לראשות המפלגה ולרשימת החברים. בהצהרתה היא מודיעה כי לא תתמודד שוב.

לדבריה: "אני משוכנעת שישראל הולכת לבחירות בשנת 2024. כדי להיערך לבחירות האלה, אני פותחת את המפלגה, ואני מתכוונת להקדים את הפרמייריז לראשות מפלגת העבודה ולקיים אותם בעוד ארבעה חודשים, בתקווה שהמלחמה תסתיים עד אז ושכל החטופות והחטופים יחזרו אלינו. אם הבחירות לכנסת יוקדמו עוד יותר – ואני מאד מקווה שכך יהיה – נקדים את הפריימריס בהתאם".

"יחד עם חברותיי וחבריי, הייתי אחראית להצלתה של מפלגת העבודה ולהצלחתה בבחירות לכנסת ה-24. וכמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית גם על מצבה של המפלגה כיום. אחריות היא לא רק על הצלחות. לכן אין לי כוונה להתמודד בפריימריז לראשות המפלגה ולא אתמודד גם על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה. כן אהיה כאן לעשות הכל כדי להעביר למנהיגה או למנהיג הבא של המפלגה את ההגה בצורה הטובה ביותר, לטובת בניה מחודשת של המפלגה ושל המדינה שלנו".

חה״כ גלעד קריב הגיב להצהרה ואמר: ״מרב מיכאלי קיבלה את ההחלטה המתבקשת ואני מברך ומעריך אותה על כך. ההחלטה הזו משקפת את רצון הרוב המכריע של חברי ומצביעי מפלגת העבודה. בימים הקרובים אפעל לאימוץ דפוס של הנהגה משותפת לחודשים הקרובים יחד עם חברותיי לסיעה".

מזכ"ל מרצ תומר רזניק הגיב לדרמה: "יש לקיים בחירות משותפות לראשות כל מחנה השמאל הציוני – אסור לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות".

עוד מסר רזניק: "הודעתה של מיכאלי חשובה גם אם מגיעה באיחור, אולם אסור למחנה השמאל הציוני בכלל ולמפלגת העבודה בפרט לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות – מרצ, העבודה והחלקים השמאליים בתנועת המחאה צריכים לרוץ במשותף. אני קורא לועידת העבודה ולחברי סיעתה בכנסת לאמץ החלטה על איחוד כוחות פוליטי שראשיתו בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל".



0 תגובות